Nejmodernější tramvaj v Česku bude mít od května Ostrava. Do zdejších ulic vyjede na zkušební jízdu prototyp Tango NF2 od švýcarské společnosti Stadler. Ostrava se stala prvním městem, v němž ve výběrovém řízení neuspěl český výrobce tramvají.
„Spolupráce s firmou Stadler přinese zkvalitnění městské hromadné dopravy a sjednocení vozového parku Dopravního podniku Ostrava. Město si od ní slibuje zvýšení počtu cestujících, ale především zvýšení standardu městské hromadné dopravy na úroveň hodnou třetího největšího města České republiky,“ řekl radní pro dopravu Lukáš Semerák.
Dvoučlánková tramvaj má délku 24,9 metru a kapacitu 188 cestujících. Vůz je nízkopodlažní a má čtvery dvoukřídlé dveře pro rychlé nastupování. Nejmodernější tramvaj v Praze Škoda 15T měří 31,4 metru a pojme až 280 cestujících. Tramvajová legenda T3 měří 14 metrů a vejde se do ní 110 cestujících. Většinou po metropoli jezdí dva spřažené vozy.
Ostravská tramvaj Tango je zajímavá také tím, že pod kabinou řidiče jsou kola překrytá prvkem, který chodce odhodí stranou a zabrání tak jeho pádu pod kola.