Zpět 26/03/2018

Ostrava bude mít nové tramvaje

Nedaleko Varšavy finišuje výroba prvního exempláře zbrusu nových tramvají pro Ostravu švýcarského výrobce Stadler. Dle požadavků města speciálně vyvinutý model nese označení Tango NF2 nOVA. V polovině dubna bude vozidlo přepraveno do České republiky, kde budou provedeny statické a dynamické zkoušky potřebné pro schválení typu. Pohodlí pro cestující zase podpoří USB konektory k nabíjení telefonů a wi-fi.  

Čtyřicítka tramvají pro Dopravní podnik Ostrava se vyrábí v závodě Stadler Polska ve městě Siedlce. Vozidla budou předána objednateli do června 2019 a první z nich bude nasazeno na trať pro přepravu cestujících již v srpnu 2018.

Tramvaj pro Ostravu byla vytvořena na základě osvědčeného modelu TANGO a byla navržena českými inženýry z konstrukční kanceláře Stadler v Praze. Má modulární konstrukci, ergonomickou kabinu řidiče a je plně klimatizovaná. Otočné podvozky s flexibilním rámem zajišťují hladký chod vozidla s nízkou úrovní hluku i při vyšších rychlostech. Tramvaj je zcela nízkopodlažní a přizpůsobená potřebám osob s omezenou pohyblivostí. Její konstrukce splňuje veškeré normy EU nezbytné pro bezpečnost. Kromě toho je čelo tramvaje optimálně tvarováno tak, aby zvýšilo ochranu chodců.

První tramvaj „nOVA“ se objeví v ulicích Ostravy již v dubnu letošního roku, kdy bude zahájen zkušební provoz a  typové zkoušky. V první fázi se bude jednat o provoz bez cestujících za účelem ověření jízdních vlastností a požadovaných technických parametrů vozidla. Následně bude zahájen zkušební provoz s cestujícími. 

Dvoučlánkové tramvaje nOVA jsou dlouhé 24,9 m, široké 2,5 m a vysoké 3,6 m. Mohou pojmout až 188 cestujících, z nichž 61 jsou sedící. Vozidla jsou zcela nízkopodlažní a opatřena čtyřmi širokými dvoukřídlými dveřmi, které umožňují rychlé nastupování a vystupování, a také rampou pro invalidní vozíky. Maximální rychlost vozidel dosahuje 80 km/h.

 

Sdílejte článek