Zpět 21/09/2022

Mzdy řidičů v ostravském dopravním podniku se musí rychle navýšit

V dopravním podniku musí být dosaženo personální stability, aby zaměstnanci nehledali práci jinde.

Události posledních měsíců, kdy se dramaticky zvýšily ceny energií a vysoká inflace žene nahoru ceny takřka všeho, změnily také situaci na trhu práce. Platí to v celé republice a výjimkou tak není ani Ostrava. Už nyní se některá města potýkají s nedostatkem řidičů, zejména tramvají, a jsou nucena omezovat četnost spojů městské hromadné dopravy.

„Dobře fungující městská hromadná doprava je základem zdravého města a tramvaje jsou bezpochyby její páteří,“ říká Lukáš Semerák (hnutí Ostravak), dřívější radní města pro oblast dopravy. „Reakce vedení dopravního podniku na napjatou situaci na trhu práce musí být velmi rychlá a musí obsahovat především dostatečné navýšení mezd nejen řidičů,“ pokračuje Semerák. Míní, že problémům je zapotřebí předcházet a DPO nesmí čekat na okamžik, kdy se dostaví.

„Blíží se podzim a s ním také sychravé počasí, které může přinést vyšší nemocnost a nedejbože nějakou další pandemii. Taky se dá očekávat inverze a s ní spojené zhoršení ostravského ovzduší. Zajištění řádného chodu MHD tak musí být jednou z priorit města. Ostatně to letos poskytlo dopravnímu podniku rekordní a historicky nejvyšší příspěvek na jeho hospodaření, bezmála dvě miliardy korun. Prostředky na prakticky okamžité navýšení platů tak vedení DPO musí umět najít,“ dodává Semerák. Dle jeho názoru by prvním krokem mohlo být omezení výdajů na prezentaci a reklamu.

„Těší mě, že se podařilo realizovat masivní obnovu vozového parku a strojních zařízení. Mám radost z nových zelených tratí. Teď však nastal čas investovat do lidí. Podstatné je dosažení personální stability, tedy stavu, kdy dobře zaplacení zaměstnanci se nebudou poohlížet po práci v jiném městě nebo oboru. Dopravní podnik urazil pořádný kus cesty vpřed a musíme udělat vše proto, aby nebyl nucen udělat ani jeden krok zpátky,“ uzavírá Lukáš Semerák.

Sdílejte článek